lørdag den 25. juli 2009

Rejse til Sydafrika

Nogle gange sidder man jo og får udlængsel efter rejser til langtbortistan, eller i hvertfald lidt længere væk, end det velkendte Europa.

Et af de steder, jeg har på TOP-10 listen, over steder jeg endnu ikke har været, men hvor jeg gerne vil rejse til, så snart tiden tillader det, er Sydafrika.

Jeg vil gerne ned og se de store omvæltninger, der er sket efter Nelsons Mandela kom til magten, og senere lod sig pensionere. Jeg vil gerne opsøge chancen for at se Mr. Mandela himself, for at se hvilken stor personlighed, der gemmer sig i hans hårdføre krop.

Men rejsen skal også bringe mig rundt i nationalparkerne, for at se vilde dyr og natur. Og til sydspidsen for at se hvaler, og til.... ja, der er meget at opleve i Sydafrika, så ønskelisten bliver lang. Det bliver jo nok en treugers tid, man bliver nødt til at afsætte.

Så en opdagelsesrejse og ferierejse til Sydafrika, er lige nu nr. 1 på listen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at kommentere artiklen samt at komme med gode tips indenfor rejser, ferie og ophold i Europa. Jeg vil dog kunne afvise din kommentar, hvis jeg ikke finder den relevant.