torsdag den 17. februar 2011

Kør selv ferie

De fleste dansker elsker jo at køre bil - specielt mænd. De tænker måske ikke så meget på de børn, som skal sidde på bagsædet eller partneren der sidder i passagersædet, men det bliver til rigtig mange kør selv ferierejser fra Danmark til Tyskland, Frankrig, Italien og endda til Sydportugal.

Jeg glemmer aldrig engang, hvor jeg "skulle" nå til Sydportugal på kortets mulige tid og brugte godt og vel 2 dage på det. Det første man møder dernede er en dansker, som har slæbt en campingvogn med hele vejen. Jamen, han må jo have brugt en uge på det, i forhold til den hastighed, som jeg kørte med på de tyske motorveje. Jeg håbede inderligt på, at han skulle holde 2 måneders ferie dernede. Ellers var det da rent spild af tid på vejene og benzin og penge i det hele taget. Det ville have været billigere at tage en kør-selv ferie til en lejlighed eller et feriehus. Og han ville kunne slappe af ca. 2 uger mere af ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at kommentere artiklen samt at komme med gode tips indenfor rejser, ferie og ophold i Europa. Jeg vil dog kunne afvise din kommentar, hvis jeg ikke finder den relevant.